Sunday, July 28, 2013

Aku Gadis Biasa

Assalamualaikum wbt.

hey u olzz!!
semoga kita semua bersemangat menjalani ibadah di bulan Ramadhan yang mulia ni..
dan berusaha untuk istiqamah pada bulan2 seterusnya..
dalam perjalanan menjadi hamba Allah yang terbaik,,
insyaAllah :)

hmm..xtau la cemana nk start tulis entry ni..
xnak nampak emotional sgt..kwang3

hmmm..

xtaulah knapa..tetibe aku duk terpikiaq pasai mende ni..
sejak dulu lagi sbenarnya.
sejak aku menjejakkan kaki ke skolah yang bertitle AGAMA..
n then masuk U pon yg bertitle ISLAM..

apa dy yg hang duk pikiaq tu farah oiii??!?!?




EXPECTATION

yepp!!expectation..
hmm..
aku xtahu laa..
tapi seyesly memang orang akan letak high expectations kat penuntut2 di tempat2 camni kan?
apa dia yg dyorang expect????

"budak2 skolah agama baik"
......
"budak2 skolah agama tinggi ilmu"
......
"budak2 skolah agama xbuat maksiat"
......
"budak2 skolah agama alim"

and bermacam2 lagi expectations..
sampai aku rasa,,,dyorang pikir student2 skolah agama n bertitle Islam ni xbuat dosa..
dahsyat...

tapi bukanla aku nak cakap dyorang jahat plak..

main piont kat sini,,

KITA SEMUA MANUSIA BIASA

paham tue??

hmm..aku sdiri pon pernah orang expect too high..

"dia anak ustaz ustazah"
......
"dia pelajar skolah agama"
......
"dia study kat USIM"
......
"dia warak"

Subhanallah!!!
wahai anda sekalian..
ketahuilah..
AKU JUGA MANUSIA BIASA
AKU JUGA GADIS BIASA

jangan la pikir aku xpernah buat dosa..

jangan la ingat aku ni macam malaikat..

it's just make me can't be myself..

huhuhu..

kita sebagai manusia biasa memang xlari dari dosa..

in fact,orang yang SEDANG mendekati n mendalami agama ni lagi kuat ujiannya..

aku juga punya 1001 perasaan..

marah,sedih,gembira,and etc..
aku juga punya rasa nk loving2 ke hape..
aku juga punya rasa nk berfesyen bagai walau aku xberani cuba..
aku juga sensitif..
well,semua perasaan perempuan lain ada,aku juga alaminya..
IT IS FITRAH..

so janganla pandang serong kat aku kalo2 tetibe hormon gedik terkeluar ke..

tetibe aku terlebih emotional ke..
tetibe aku terminat seseorang ke..
okay??

tapi aku tak salahkan mereka..

memang la orang akan letak high expectations kepada orang2 yang bertudung labuh,orang2 yang berkopiah,orang2 yang selalu ke masjid,orang2 yang menghafaz al-Quran,orang2 yang belajar agama..
kerana mereka itu sebenarnya menghargai dan menghormati golongan di atas.. 
oleh itu,janganla pulak kita runtuhkan penghargaan mereka tu..
kena menjaga lebih sket lah..




aku cuba..
i'm trying to be better..
i'm trying to do my best..
i'm trying to be a good muslimah..

in fact aku sangat bersyukur dapat blajar kat situ..

kat situ lah aku kenal Islam dengan lebih mendalam..
kat situ lah aku ditarbiah utk menjadi muslimah solehah..
kat bi'ah Islamiah itu lah aku berusaha utk memperbaiki diri..

tapi aku xnafikan kadang2 aku tersasar..

well,iman manusia turun naik kan?
aku juga alami itu..
cuma yang perlu istiqamah ialah usaha untuk menguatkan iman..

hmm..aku xretila nak tulis stail ceramah ke apa..

nak letak ayat2 AQ ke,,hadis ke..
kalo aku terlintas yg bersesuaian,of course aku share..
I just write this in my way..
i'm just being myself..
bukan untuk mencari publisiti ke hape..
tapi aku just tulis apa yg terlintas di hati..
kerana aku pernah terbaca kat satu tempat ni penulis dy kata,,,

"apa yang disampaikan dari hati itu insyaAllah akan sampai ke hati"

so,sorry la kalo ayat2 ku berterabur..hehehe
dan aku sangat berpegang teguh pada motto..

"JUST BE YOURSELF"

tak guna kalo kita cuba menjadi orang lain andai diri kita xbahagia..
just live your life to the fullest..
and let us try our best to be da best muslim n muslimah..
and also a good da'ie ;)




wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...