Red Lollipop ~~My CoLourFuL HaPpiNeSs~~ : January 2015

Monday, January 19, 2015

The heart wants what it wants?

Bismillahirrahmanirrahim..
hey peeps!
oh it's soo good when the wifi is back to normal yeahhh!
due to banjir,it took days to recover..huhu
and dah berapa hari I've procrastinate to write this..
okay la..
at least boleh tulis jugak kan..

THE HEART WANTS IT WANTS..

seem familiar??
oh of course!
haha
it's from selena gomez yaw!
entah kenapa aku rasa hooked gila ngan lagu ni..
toing3..

tapi bukan pasal lagu tu yg aku nak sentuh hari ni..
it's about what is behind that line..

pabila hati menginginkan apa yang diinginkan

that's the translation..
harituu kan kecoh isu kpoppers peluk2 thingy kan..
entah..
dah ramai orang ulas pasal hukum and whatsoevahh..
so aku nak cakap lain sikit dari itu..
of course it relates to da title of course..

it's about how on earth did they have the guts to do that thingy..
kenapa diorang boleh terfikir untuk buat benda tu?
which I've the confident that they've aware about the hukum,kan?

well,simple..
sebab mereka terlalu ikutkan perasaan..
katanya dah ituu yg hati mereka mahukan..
the heart wants what it wants..
walaupun benda tuu salah..

so,apa iktibarnya?
THIS!
tak semestinya apa yang hati kita nak tuu,kita perlu buat,kita boleh buat..
kena laa tapis dulu,
walau naaakkkk macam mana sekalipun..
dan..
belajar bahawa kita perlu bersederhana dalam apa2 perkara..
wasatiyyah..
minat kpop tu boleh sajoo..
aku pun layan jea..
tapi,janganlaaa fanatic damn much kan..
kalo tak,macam nii laa jadinya..
can't be helped..
but to follow what the heart wants..
which is not good,of course..

sebab tuu kita ada al-Quran sebagai panduan..
sama ada apa yang kita nak buat tu boleh dibuat atau tidak..
betul atau tidak kata hati kita tuu..

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka bersifat yang demikian ialah orang-orang yang berjaya.
-Ali Imran 104-

kerana, 
and actually,
kalau hati kita ni hidup,
akan terdetik di hati,
"benda ni salah.."
automatically..

dan kalau mereka tetap lakukan benda yang dah diketahui salah,
maknanya hati mereka telah mati..


Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk Neraka Jahannam banyak dari jin dan manusia yang mempunyai hati (tetapi) tidak mahu memahami dengannya (ayat-ayat Allah), dan yang mempunyai mata (tetapi) tidak mahu melihat dengannya (bukti keesaan Allah) dan yang mempunyai telinga (tetapi) tidak mahu mendengar dengannya (ajaran dan nasihat); mereka itu seperti binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi; mereka itulah orang-orang yang lalai.

-Al-A'raf 179-

Na'udzubillahimin zaalik..
moga Allah beri petunjuk dan hidayah buat kita semua..

...



humm..
tengah timbang2 sama ada nak sentuh bab ni ataupun tidak..
hum..alang2 dah tulis kan..
hee
tapi insyAllah,tak menyimpang dari tajuk lagi..
ngeh3

well,
hidup sebagai seorang anak,
everything kena mintak izin parents..
especially for something soo important,
regarding our life..
because I've learnt too much..
about keredhaan ibu bapa thingy..
cukup la sekali aku hadapi the consequences of tak taat..
serik..
taknak dah..
ingat kay,
redha Allah terletak pada redha ibu bapa..

and so,
the greenlight for that thingy fades..
and turn to red lights..
and I was like..
okay.
fullstop.
no more words.
it's good that I've expected the worst..
or else,it'll disappoint too much..

kekadang,,
kita tak dapat apa yang kita inginkan tuu..
tapi apa2 pun,
just think positive..
sakit tu memang sakit..
seyesly it hurts..
but we don't know HIS planning,right?
so just bear with it..

"takpe lah..ikutkan aje..kata anak solehah..kan?"
-DRZ-

noted that..
and thank you for being strong..
and for not pressuring me anymore..
kerana itu menguatkan aku..

just keep praying and praying..
may the sweetness of the pain akan kita kecapi nanti..
which I don't really know when..
sighh..

mungkin ini untuk melatih aku,
as the way of life is full of tests..
feel like I'm stronger than before..
and I hope I'll be strong forever..
thank You,Allah..

and I'll leave the lyrics here,so that u don't hav to search it..
weeee!

You got me sippin' on something
I can't compare to nothing
I've ever known, I'm hoping
That after this fever I'll survive
I know I'm acting a bit crazy
Strung out, a little bit hazy
Hand over heart, I'm praying
That I'm gonna make it out alive

The bed's getting cold and you're not here
The future that we hold is so unclear
But I'm not alive until you call
And I'll bet the odds against it all
Save your advice 'cause I won't hear
You might be right but I don't care
There's a million reasons why I should give you up
But the heart wants what it wants

You got me scattered in pieces
Shining like stars and screaming
Lightening me up like Venus
But then you disappear and make me wait
And every second's like torture
Hell over trip, no more so
Finding a way to let go
Baby baby no I can't escape

The bed's getting cold and you're not here
The future that we hold is so unclear
But I'm not alive until you call
And I'll bet the odds against it all
Save your advice 'cause I won't hear
You might be right but I don't care
There's a million reasons why I should give you up
But the heart wants what it wants (x4)

This is a modern fairytale
No happy endings
No wind in our sails
But I can't imagine a life without
Breathless moments
Breaking me down down down

The bed's getting cold and you're not here
The future that we hold is so unclear
But I'm not alive until you call
And I'll bet the odds against it all
Save your advice 'cause I won't hear
You might be right but I don't care
There's a million reasons why I should give you up
But the heart wants what it wants (x4)

The heart wants what it wants baby





p/s: belum apa2 lagi abah dah tanya result keluar bila..ohmyy I don't know..
this semester was sooo dahsyat..
tak tahuuu lah apa akan jadi nanti..
just pray for the best natijah..
Bismillahi tawakkaltu 'ala Allah..
;)

wallahua'lam..




Thursday, January 15, 2015

Countless Tears

Drop by drop..
The translucent pearls roll down the flawless cheek..
Flawless on the outside,yet full of scratches on the other side..
Countless time,countless drop..
Always weeping over the pathetic life..
The endless pain..
Crashing the heart into pieces..
The heart wants what it wants..
But the reality,holds it back..
Oh Allah..how weak I am..
Just a little test from You..
But I already don't have the strengh to face it..
Already weeping like a useless person..
Forgive me,O Allah..forgive me..
It just hurts so much..
Give me strength..give me strength..
Please.. T.T

Farah Alwani
0154
150115
Copyright© All Rights Reserved mycolourfulhappiness.blogspot.com