Thursday, May 23, 2013

!!Medic oh Medic!!


assalamualaikum!!
whats up babe??
aku tgk rmai gler post psal interbiu medic usim..
nk tulis jgk lah..haha

well,,rsenye xperlu dah aku nk citer betapa nak nye aku kt medik ni..
jgn tnya nape,,cz dr kecik aku minat!!heheh
sejak sbulan aku goyang kaki kt umah ni,,hidup aku dah mcm zombie!!
makan xkenyang,tido xlena,mandi xbasah..
err~~mcm x je..haha
bkn la smpai cmtu,,tp hati xkeruan sokmo..
most of da time aku tpikir2 kt result aku..doa siang mlm..ya Allah..peritnye menunggu..huhuhu
smpai tahap nangis sorg2 tgh mlm..stiap kali tringat mende ni msti mgeletar 1 badan..
sape xtakut kalo mende tu 1 yg sgt3 diharapkn..

at last!!tepat pkul 2.50p.m 15 mei 2013,,ku dah dpanggil utk interview medic!!!
alhamdulillah!!Tuhan je tau cmane prasaan aku time tu,,bsyukur sgt3!!
but,,
hmm..nape kna ad but??nk hepy,hepy jela..hohoho
adakah ini bermakna pointer aku lepas 3.5??
wallahua'lam..Allah je tau cemana..harap2 cmtu lah
aku pn cari la sumber2 iv n soalan2 contoh iv..
berlatih siang mlm..yelaa,,xsmpai sminggu lg kott iv tu..

hari isnin tu aku,my abah,my mummy n my bro,haziq off to kl lepas maghrib..
asalnye nk p lpas abah balik dr skolah..tp atas sbb2 tertentu,,change of plan!!
lebih kurang pkul 3.30 pagi aku smpai kt menara mpaj,tmpat kampus FPSK usim..
check in hotel n smbung tido,,to gain much energy for big day tomorroww~~

21 mei 2013,,pkul 7.30 pagi aku btolak dr hotel ke fpsk..
lpas mntak restu n psanan dr abah n mummy,,ku jalan kaki p fpsk yg ambil masa lbh kurg 5min from hotel..
dr jauh ku lihat rmai sudah yg bkumpul dpan main door fpsk tuu..
afta greeting everyone,,around 8.30 pak guard sruh kami naik ke 13th floor of fpsk..
briefing sket,,amik attendance n kami di group kn 3 org 1 grup..debarannya ya Allah!!
awal2 lg nama aku dpanggil utk mgantikn yg xhadir..
ku kna interbiu ngn bdk kuliah aku dlu plus sorg bdk dentist.
masuk je bilik tu,,,kakiku bagaikn tergam kt situ smpai la dy kata come!!haha

banyak gak la soalan dy tnya..da lupa sbb neves,,xsmpat nk save..haha
soalan wajib,intro urself..
pastu,why do u wanna be a doc,instead of ur interest
pastu,how do u study,,how many hours,,use textbook or lecturenotes
pastu,ap preparation utk amik course ni,ad tnya senior2 x pasal fpsk..
ap subjek utk 1st year..
pastu dy sruh ktorg bbincang about abortion among teens!!

adoii,,aku bantai aje sume bende tu,..of course la OH MY ENGLISH!!!
paling xtahan jelingan 2 org female interviewer a.k.a lecturers kt fpsk..
tiap kali aku jawab,,jelingan dy menusuk jantung weh!!
dh la part btentang mata ni aku lemah giler..
tu yg ap aku merapu pn aku xtau..
ayat rekaan yg xterancang pn ad..especially part tnya senior,,mane la aku nk ingat on da spot!!
last2 aku bantai je la ap yg tlintas kt fikiran..
smpai geleng2 kpala lak dyorg..ni yg bikin cuak nih!!adoyaiii

tp ayat dy yg last tu aku xtau ap maksud dy sbenarnye..
positive or negative??
"all of u hav big chances here..hope u will be more prepared as there'll be a lot of challenges for u all"
hah..amacam??hmmm
lg 1..
" u all kna tukar cara belajar u all kalo nk survive kt sini..kt sini lecturers just guide..u all kena berdikari"
hmm..yg ni aku dah tau..tp takut gk cz da biasa disuap mse kt skolah n tamhidi..huhuhu

pastu,,lpas setel tu,,aku salam la ngn dyorg..n kluar dr bilik puaka tu!!!hohoho
nk tergelak pn ad..hmm..aku dtg fpsk jauh dr klate,,last2 duk kt situ xsmpai 2 jam!
around 9.45 tu aku balik hotel dh..pkul 11 terus off to klate..
hahaha
semoga aku akan dtg lg ke pandan indah,,sebagai seorang student fpsk usim ;)

hope there'll be good news for me n my lecturemates n my interviewmates n my frenz soon
ameen :)
p/s: cuak giler ble ad rumours yg 85 out of 86 candidates akn bjaya..ya Allah..jdikan aku salah seorg yg berjaya itu..ameen ya Rabb!!

ni la tempat yg aku nk sgt pegi tu..ntah ap la speselnye smpai aku mental smpai cmni..huhuhu
 

No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...