Tuesday, February 17, 2015

NATIJATUL IMTIHAN : Semester 3

Bismillahirrahmanirrahim..

hey peeps!
actually on lappy untuk transfer movies from my bro ajaa..
turns out TER online..
then,TER buka laman blogger ni haa..

hmm..nak tulis lah sikit..
hehe

...

mungkin dah basi kut kalo nak cerita pasal result exam kan..
tapi..
nevamind..
heee

entah..
semester 3 ni dahsyat..
tu je aku mampu ucap..
along the way,it was hard..
in the end of the way,it was the hardest!
waeyo?

sebab setiap kali abes paper final,aku mengeluh..
setiap kali lepas abes exam,I was like,,

I'M DEAD!

sampai satu tahap aku rasa malas nak study,
sebab macam dah tahu pengakhirannya,aku takleh jawab gak exam..
malas nak harap akan keluar exam sambil tersengih..

haha..
funny right?
cliche' kan?
poyo kan?errr

but it was seyesly true..

sampai aku rasa,
HABEHLAAA AKU KALO JPA KENA TARIK..

sampai dalam kepala otak aku,
aku hanya fikir..
setakat 3.00 pun dah ok..
tolonglah jangan failed..

well hellooo kalo dah setiap paper exam tuu dah krik3,
nak cakap apa lagi?

sampaikan aku tak harapkan DL dah dalam doa..
hanya mengharapkan yang terbaik..

tho aku rasa insecure..
sebab aku exco akademik weyy!!
tapi kalo akademik aku ke laut,,
macam krik3 kan??

huh teringatkan ituu aje dah goosebumps!

and then usim announce nak release result 12 feb..
yang paling tak tahan bila usim ni baik sangat bila dia pi release result sehari awal..

aaaaaaaaaaaaahhhhhhh
TAK READY!!!
tapi pesen aku ni takkan tenang kalo tunggu lama2..
haha
so aku pun try laa cek..
first2 try ngn tablet..
jammed kowt portal!
haha
then try ngn lappy plak..
aii penat weh reload2..

last2..

TERNGANGA..

yeeeaaaayyyy alhamdulillah!!
MUMMY!!!!!!

dyorang gelak je tengok aku meroyan..
toing3

ohhmyy seyesly..
how on earth??

lantaklah berapa pun..
bersyukur jiddan3 weh kalo nak dibandingkan dengan expectation aku..
tak kesah dah..

muka aku dah macam ni :


hehehe..

aku terus gitau dia..
well,harituu dia mintak hadiah..
so hadiah untuk dia dah tertunai..
yeayyy ;)
thanks for your endless support..
tho u're soo busy mehhh!
sobss

actually,
 natijatul imtihan yang sebenarnya ialah apa yang jadi lepas exam tuu sendiri..
bila kita dah lalui fatrah exam tu,,
bila kita dah perhatikan apa yang jadi pada kita sepanjang tempoh exam tuu..
segala benda yang kacau emosi masa tuu..
dengan banjirnya kat kampung.
dengan risaunya.
dengan meroyan tahap kroniknya pasal hal ITU.

OH ALLAH..

bila harapan tuu makin pudar..
bila rasa putus asa..
 terasa makin lama makin dekat dengan Allah..
tersedar yang hanya Allah sebagai tempat bergantung..
well,fitrah manusia..
masa susah baru nak ingat Allah..
bila masa nak jadi hamba luar biasa ni??
Astaghfirullah..


as for me,
sempena 2015 juga,
azam aku nak jadi proaktif..
har har har..
cliche' much!!
setakat nak sembang,blah aaa!
kekeke

but hey!
aku buat betul2 lahhh!
macam tak percaya kan?

natijatul imtihan jugak..
result exam belum keluar,aku dah get ready untuk next semester..
tetibe rajin plak aku gali segala buku2 dulu yg boleh diguna pakai..
rajin plak lah research kat internet pasal subjek2 next semester..
dah dapat bayangan sikit2 pun jadilah..
bak kata madam shikin,lecturer aku masa tamhidi dulu;

"DAH NAMPAK SINAR"

hahaha..

tak lupa juga aku mintak le bro terangkan sikit2 pasal statistics SPM..
kena refresh balik dah otak matematik aku..
thanks to my other bro too..
bila dia mintak aku ajarkan addmaths,
me was like weh layak ke aku nak ajar addmaths?
toing3..
tapi Alhamdulillah sangat membantu..
mutualism lah kononnya..
hihikss..

aku pun tak percaya..
boleh je nak jadi proaktif..
lagi2 bila semangat naik..

JUST DON'T PROCRASTINATE

tuu je..
sebab kita tak tau kan semangat kita tu boleh bertahan sampai bila..

dan aku dah nak balik Nilai dah malam ni..
17 Feb 2015.
yeah..5 days earlier I guess?
oh tidak..bukan sebab aku terlampau rajin nak gi usim awal..
cuma ada hal sajoooo..
rasa tak sanggup plak nak tinggalkan katil..
tidaaaaakkkk!

okay dah2 la meroyan..
hmmm..selalunya aku akan selitkan sedikit bab ITU kan..
kali ni macam taknak ah cakap pasal TU..
penat ah..
masalah yg tak boleh settle..
nak cakap apa lagi..
tapi seram gak..
Allahu..
gimme strength..
give us strength..
Aamiin..

semoga Allah terus bagi aku kekuatan..
semoga aku dijauhkan dari sifat mazmumah..
semoga Allah terus bantu aku melangkah ke hadapan..

Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras.
-Surah Ibrahim ayat 7-

kepada yang berjaya..tahniah ku ucapkan..
u deserved it..
really..
dan jangan lupa untuk sentiasa bersyukur..
jangan riak..jangan poyo..
opps!

kepada yang kurang berjaya atau masih tak berpuas hati,
bersyukur jugak..
sebab sebenarnya ada lagi yg lagi dahsyat..
percayalah itu yang terbaik..
cuma depends on us cemana nak lihat natijah tuu..
and of course,
JOM USAHA LAGI..
well heloo kalo tak usaha,jangan expect laa nk berjaya..
paaling penting,
JANGAN TINGGAL ALLAH..
kita xde apa2 selain Allah..

"Don't ask for a lighter load..but ask for a stronger shoulder"
;)



wallahua'lam..



No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...