Thursday, February 5, 2015

One Little Treasure Called EIFJAN

Bismillahirrahmanirrahim..

Actually,one of my besties asked me to write about us a loooooonnnggg time ago..

us?
who?

EIFJAN
ERMA.IKANUR.FARAH.JAJA.ADAH.NANA

Jaja.Erma.Adah.Ikanur.Farah.Nana


but then,
it took a long time for me to to write about us..

why?
I don't know..

then,this question popped in my mind this morning..
or maybe it had popped before this,I'm not so sure..

DO WE REALLY REALLY REALLY CHONMAL CHINCHA KNOW EACH OTHER?

Well I mean luar dalam la..
instead of just lepaking together when we're on sem break..
rather than how many years we have been together..

There's a saying..
If the relationship lasts for 7 years,it will last forever..
duhh seyesly I hope the same for us..aamiin :)

time flies..
things change..
Us too..

having an observer's personality,made me see what is happening..
by time,we're growing up..
we took our own path..
some to overseas,some still in Malaysia,and some even in 1 university..
yet,it's a BIG difference compared to that times back then..

of course laa..
takkan nak berada di takuk lama sampai bila2 kan..
silly me :P

PEOPLE CHANGE

as time flies,
I'm wondering..
do they change too?

how do I say this?
hmmm..

ada seorang yang makin berubah..
menjadi seorang ustajah,maybe?
hehe
kata-katanya makin berbunga..
yang baik2 sajooo..
terkadang bila fikiran jahatku datang,
aku fikir,
hek elehh perlu ke nak tunjuk benda2 baik camtu kat wechat bagai,nak berpuitis,bermadah pujangga..
now THAT is true silly thought of mine..
*ketuk kepala
daripada aku fikir bukan2,baik aku dekati dia,aku tanya dia sendiri..
dan aku makin tahu the personality of hers..
she's really nice..
won't deny the fact that I envy of her..
apekebendaa lah aku fikir bukan2 dulu..dush3
^^

ada seorang lagi,berubah jugak..
her attire improved..
yet,there's still kanak-kanak side in her..
and PINK ohmygoshh!!
haha
and,I don't know..
maybe because of that attire,
people keep expecting the infinity from her..
tak boleh itu,tak boleh ini..
well,to me,it's not about that attire actually..
it's about mentality..
kadang2 aku terfikir..
dia tahu orang akan cakap yg bukan2..
bila keluar ngn bestfriend lelaki,tangkap gambar berdua whatsoever..
walau dia tahu cerita sebenar apa yang jadi..
walau pada matanya,itu tak salah..
of course mulut orang kita tak boleh tutup..
but it's better to elak fitnah..
can't bear hearing those cakap2 from other people..
because she is my babe..
weyy kau mengata kawan aku kowt!
it's because they don't know the truth..
though u know what is right,what is wrong..
sorry,huhu..
and I see an independent grown up lady in her..
I love to read her writings..
so nice,so direct,no kona-kona..
terkadang menyentap kalbu..
well kekadang kebenaran tu pahit kan..uhuk3
and envy kowtt orang pandai menulis..hehe
and most important,
can't wait nak rasa dia punya masakan..hikss

seorang lagi,
being mysterious since zaman sekolah..
we're always saying that she's anak mama papa..
always sticking to her family..
paling susah kalo diajak hangout..
haha
dulu aku tak faham,kenapa lahaiii sukaaaa sangat berkepit ngan family..
get a life laa!!toing3
tapi sekarang aku dah faham..
bila berada di dunia luar,bergaul dengan macam2 orang,
buat aku faham..
well honestly,aku selesa dengan dia..
being prejudice,it's not her..
that is why I have no doubt in sharing my probs with her..
I see she's improving herself..
bit by bit..
time by time..
 to be a better muslimah,despite the lacks that she have..
because there is no perfect people..

sorang lagi,is like our mom..
the most matured among us..
though actually she's anak bongsu..haha
maybe she learnt from her sooo many siblings,I guess?
the most calm person among us too..
the most gila2 person pun dia jugak..
alahaii bikin aku tersenyum sorang2..
but she is secretive..
sama mysterious like the previous one..
noticed that she don't really talk about this feeling2 thingy..
just live her life to the fullest..
inside,I don't know her gelora jiwa..
what is she facing on..
alahaiii kawan apa laa aku ni kan?
toing3

the last but not least,sorang lagi..
yang paling awkward being around with,I should say?
haha
kenapa?
entahlaa..
jarang lovey dovey berdua..hihi
selalu hangout ramai2 je..
until the moment she came to my house..
buat aku terfikir..
why on Earth I can't break the wall?
xboleh jadi ni..
looking forward for the better self..
kena cari that point to get ourself together..
adoiii..
nevertheless,
never miss a thing about her..
I know her latest updates..
I know what is happening to her..
dia happy,dia sedih,dia patah hati,dia meroyan..
semua aku tahu..
uishh seram tak??haha
well,that's the use of the social network,nay?
it's lucky she shares everything..
hiksss ;)

aku?
masih ingin mengenali mereka..
the one that I claim as my besties..
aku nak kenal mereka lagi..
lagi dan lagi..

I know,
walau berubah macam mana sekalipun,
still akan ada that kanak-kanak ribena punya sifat dalam diri kami..
walau berubah macam mana sekalipun,
kami tetap EIFJAN..
there's no other person resembles EIFJAN..
the one and only EIFJAN..

walau kami mungkin tak kenal each other 100%,masih banyak yang perlu diselongkar,tak berkepit 24/7, have new friends,have our own life,
we are still the unique EIFJAN..

yang aku tahu,
I LOVE EIFJAN..
hellooo they're my treasure kowt!
besties till jannah insyaAllah..
xoxo



p/s: mampus aku kalo dyorang baca semua ni..haha..
to my EIFJAN..jangan bagitau saya kalo baca seme ni..
senyap2 sajooo..hehe
and,mohon maaf atas salah silap selama ni..
million thanks to all of you..
always know that all of me love all of you..
;)

wallahua'lam..



No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...