Sunday, November 30, 2014

Judgemental

Bismillahirrahmanirrahim..

hey peeps!
uuu hari ni first time aku dapat siapkan lab report tanpa stress,tanpa rushing langsung..
yeay me!ihikss

so nak curi masa sikit untuk cerita pasal sesuatu yang baruuu je jadi kat aku semalam..
ekceli part of it dah lama dah jadi..
tapi semalam tuu aku rasa dahsyat sikit sebab kepala aku memang dah sedia tingtong,tetibe ada laa 2,3 orang main nak cucuk angin plak..
ohgoshh Dia je yang tahu betapa nak meletopsnyaa aku semalam..
sejak aku masuk usim,aku dah boleh laa kawal baran aku ni sikit..
yang mana bertahun lamanyaa aku tak mampu nak kawal baran aku ni haa..
yet,kalo aku tengah tension,tetibe mai uji sabar aku sesedap rasa perisa epal dia je,
mintak maaplaa jawabnya..

JUDGEMENTAL

haha..aku rasa nak smirk 1000 kali..
sebab aku sendiri pun sebenarnya tak boleh lari dari sifat ni..
so anggap sajoo ni adalah pesanan untuk diri aku sendiri..
andai bermanfaat,boleh la nak bawak balik..
andai tidak,tinggalkan sajoo d wall inche blog nii..

entah..
maybe being judgemental is the fitrah of every single person in this world..
just the difference is;on how do you judge people..
is it a good judgement,or a bad one..
or maybe should I say,,
between husnudzon and su'udzon?

oh yeah..
maybe I wanna stress about the bad judgement..
oh no!it smells stinks already..ahahh

MANAGE OUR JUDGEMENT IF WE DON'T KNOW ANYTHING..
DON'T BE SO PARANOID

oh truly no more to disagree..
satu je laa aku nak sebut kat sini..

kita tak boleh nak expect orang lain pun sama situasi dengan kita..
kita tak boleh nak expect orang lain punya masa free yang sama ngan kita..
kita tak boleh expect orang lain xde kerja,hanya duk guling2 senang lenang atas katil jea sepanjang hari..
kerana hakikatnya,
mungkin orang lain ituu tengah lemah badan letih baru balik dari apa2 program ke,meeting ke,discussion ke..
mungkin juga orang lain itu tengah merangka list kerja,assignment yang sedang beratur panjang untuk diselesaikan..

so,apa hak kita nak memaksa orang lain ituu selesaikan tugas yang dari awal tidak ditentukan untuknya?
hablumminannas here please peeps!
be considerate la sikit..
aiyooo

haaa yang paling aku tak tahan,bila terdengar ada suara2 sumbang yang berkata;

"eleeehhh..kau takpe laa..masuk sekrefast ada elaun.."
-________-"

elaun kepala hotak kau!
oppsss maaf terlepas bahasa kasar plak..
kan dah tambah busuk dah wall aku ni..
toing3

humm..
rasa nak tergelak pun ada dengan judgement orang ni..
KALAULAH berpersatuan ni memang punya elaun,
dah lamaaaa aku takyah nak fikir pasal duit tak cukup itu ini..
dah lamaaa my collegues takyah fikir pasal duit minyak untuk settlekan paperwork,beli barang jualan la bagai..
dan yang paling penting,
konfem aku lah yang first sekali mintak nak join..

tapi tidak wahai kawan2 aku semua..
especially yang bawa mulut ituu..
kami semua berpersatuan bukan kerana duit walau sikit pun..
tidak sama sekali..
kami berpersatuan untuk bantu fakulti kita..
untuk bantu student fakulti kita..
yang paling penting,
kami berpersatuan untuk memperbaik,too improve ourselves..
too improve our softskills..
too improve everything..
coz we know,
these thingy is very important for us out there..

so please..
stop judging without facts..
udoh2 ler judge yang bukan2 tuu..
kalo tersebar perkara tak betul,
kan dah jatuh pada fitnah?
kesian..

p/s: and please,be sincere in doing your work..jangan nak tunggu elaun,komisyen la bagai je..kerjanya macam hampeh!
oh my Allah..
astaghfirullahal'azim..

wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...