Tuesday, November 4, 2014

A Leader??

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum..
okay sebelum masuk topik,jom sapu sampah sket kat inche blog ni..
coz tiup habuk is too mainstream..haha
humm,dah lama tak menulis kat sini walaupun saaaaaaangaattt banyak benda yang nak aku kongsi..

busy?
entah..
macam aku sorang plak yang busy kan..
tapi seyesly sem ni macam tak rasa sangat masa berlalu..
tetibe,,eehhhh dah lepas midsem break dah pun..
exam pun tengah beratur panjang..
kuiz dah start..
tetibe bab2 dalam setiap subjek dah nak sampai ke hujung2 dah..
yet,

"APA JER YANG AKU DAH BELAJAR NI?"
"APA JER YANG DAH MELEKAT DALAM KEPALA AKU NI?"

Ohh seyesly!!
I'm deeaaaadddd!!!
Terasa jawatan sebagai Executive Committee in Bureau of Academics dalam SekreFaST (which stands for sekretariat fakulti sc n tech)(and ohh I know its cool..haha) ni satu beban yang besar buat aku..
terasa alahh bestnyaa tengok dyorang yang tak terlibat dengan apa2 badan pelajar ni..boleh fikir pasal study jea..takyah nak pening2 kepala fikir meeting,program,meeting lagi,program lagi..
huhuhu

Tapi aku taknak salahkan penglibatan aku dalam SekreFaST tu sebagai penyebab aku terhimpit..
sebab aku tau aku memang dilahirkan untuk jadi pemimpin..
dan,
sebenarnya kita yang menentukan sendiri jalan hidup kita..
kita sendiri yang putuskan sama ada berpersatuan itu sebagai satu penghalang kejayaan atau sebagai batu loncatan untuk menjadi ke arah yang lebih baik..
yang paling penting,

"AKU BUKANLAH SEORANG YANG BOLEH DUDUK DIAM"

Aku tak rasa aku boleh hidup dengan hanya mengadap buku 24/7..
oh seyesly thats not me babe!

humm..tetibe rasa semangat melonjak naik plak..
oohh aku sayang inche blog!
ihikss 

alang2 cakap pasal pemimpin,
nak sentuh sikit kut pasal pilihanraya kampus yang tengah dalam proses skarang ni..
okay sebelum tu,allow me to smirk selori to those keyboard warriors..
seyesly you guys are sooooo low class der!!
amenda wey setakat sembang kencang kat laman sosial jea??
setakat nak hentam orang itu ini..
tapi,,bila dicabar untuk terajui kepimpinan universiti,kau menyorok kat belakang skrin laptop..
tak rasa malu ke?

kenapa aku cakap macam ni?
kerana aku tengok PRK kali ni tersangat sangat sangatlah hambar,sejuk,beku,tiada sambutan.
letak je nama terus menang..
what der??
mana pergi semangat persaingan?
mana pergi semangat kepimpinan?
adakah tiada agenda dalam kepala setiap mahasiswa untuk menaikkan taraf mahasiswa universiti sendiri, untuk bantu sesama kita?
shame on you..

humm..
I know that I'm too, not so good in those thingy..
but at least I'm trying..in SekreFaST..
lantak laa orang nak perli ke apa ke,,
kita je yang tahu apa yang kita nak..
kita je yang tahu apa kerja kita..
being one of the member in that family is surely a precious thing for me..
surely had taught me a lot..
walaupun kami baru 5 bulan bekerja bersama..
thats why,
aku pelik,aku annoyed,aku tertanya2..
mereka ni tak teringin ke rasa "that something" bila berpersatuan??
yang memang takkan dapat dengan hanya mengadap buku..
huhuhu

hummm bila tengok balik tajuk entry "Aku ingin menulis" ni,then baca balik apa yang aku tulis,terasa macam lari topik jea..haha
tukar tajuk lah..lain hari aku cuba back to the right track..thehehe
dah kureng mood nak tulis pasal tajuk asal..haha
sorry :P

till then,
p/s: andai terlintas di fikiran untuk berbuat sesuatu kebaikan,go for it..don't hesitate.. 
;)


okay aku tahu ini poyo tahap infinity..wekss XD




Hadits Abdullah bin Umar ra. Bahwasanya Rasulullah saw bersabda: “setiap kamu adalah pemimpin yang akan dimintai pertanggungjawaban atas kepemimpinannya. Seorang amir yang mengurus keadaan rakyat adalah pemimpin. Ia akan dimintai pertanggungjawaban tentang rakyatnya. Seorang laki-laki adalah pemimpin terhadap keluarganya di rumahnya. Seorang wanita adalah pemimpin atas rumah suaminya. Ia akan diminta pertanggungjawaban tentang hal mereka itu. Seorang hamba adalah pemimpin terhadap harta benda tuannya, ia kan diminta pertanggungjawaban tentang harta tuannya. Ketahuilah, kamu semua adalah pemimpin dan semua akan diminta pertanggung jawaban tentang kepemimpinannya.

wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...