Monday, June 2, 2014

Farah Si Kanak-kanak Ribena

 
Bismillahirrahmanirrahim..
 
hey hey hey!
 
study week started yaww!!
tapi.......
aku xtau la apa dah jadi ngn hidup aku these couple days..
macam senget,tingtong je kepala..
macam entah pape pn ada..toing3
aigoo farah is in dangerous state!
grrr >.<
 
ada lagi beberapa hari nk jejak ke final exam semester 2..
kekadang macam nak je cepat abes..
kekadang rasa xnak,sebab xready lagi..hew3
 
and wif that,aku bawa diri ke library..
kekonon nk amik mood study..
kind of berjaya la jugak..
at least,far from bed..hehe
nampak tak betapa besarnya pengaruh katil tu..
asal serabut je,tido..asal serabut je,tido..
zzzzzz..sleepy headed farah..toing3
 
hope i can increase da momentum..
sampai ke saat terakhir..
insyaAllah..
 
nk buat cemanooo..
exam 5 hari je..
tapi,seksanya 3 minggu!!
aigoooo
 
fasobrun jameel,ya Farah! ;)
 
so!
wassup wif da title??
bhahaha!
 
FARAH SI KANAK-KANAK RIBENA
 
hang sihat ke idok ni farah oii??
*letak tangan kat dahi.. :D
 
sihat ajooo..no worries..
alaaa..sesaje nk reveal sikap2 terpendam dalam diri yang mungkin xsemua org akan nampak..tp sikit je laa..
thehe
 
kebiasaannya,orang akan lihat aku sbg seorang yg unfriendly..
sampaikan nak tegur aku pun takut..
*if judged on appearance la..
kenapa ek??
sebab,time aku xsenyum,muka aku jadik bekeng..haha
once my senior sekolah pernah cakap..
 
"muka pesen macam awok ni,bila senyum je baru nampak manisnya.."

kih3
betul ke?
mungkin laa..toing3
 
udoh sampai lelaki pun takut ngn aku,nk cakap apa kan?
at first,nk gelak guling2 kowt bila ada senior laki ckp dy takut ngn aku time kem kt sekolah haritu..
nak tegur pun xberani..
mungkin sbb tu la kut dy letak aku as exco disiplin time tu..LOL
cer bayangkan..mana ada lelaki nk mengaku dy takut ngn pompuan kan?
hahaha
 
then,bila dah setel kem tu,baru la dy cakap..
 
"laguni ghupenye perangai budak ni..xtakut langsung dh laa"
 
hahaha
 
haaa..baru tau kan?
i'm a kanak2 ribena once u know me..
my appearance je yg terlebih garang..
in fact,aku ni yang takut kalo orang bekeng2..
 
ai tak takut gelap,tak takut being alone,tak takut berdikari,tak takut those binatang2..
tapi,
aku takut orang garang!
 
and wif that, u expect me 'that' garang??
haha..mungkin la sikit..sikit jea..
kut?hihi
 
tapi kan, kekadang bahaya jgk kalo xdapat nak kawal sifat aku yang satu ni..
uishh seyesly bahaya..
kenapa?
 
hari tu aku terlepas perangai kanak2 ribena aku ni..
besenya aku boleh behave lagi kalo ngn orang..especially guys laa..
lain laa ngn girls kan?hehe
lagi2 my babes EIFJAN tu dah cukup tau dah sifat ai ni..
huhu
ekceli sedar je time ter'gediks' tuu..
tapi mungkin x expect la kut nak kna tegur..
 
"can u come back and be farah?gedik sangat ni..haha"
 
amekkaw!!kena setepek atas dahi..
haha
adoii malu..maluuu XP
 
ekceli no offense pun kan..
ok la tuu b4 terlepas perangai supergedik kan?haha
 
tapi,rasa macam nk menyorok bawah meja seminggu laa bila dah kena camtu..
uishhh shegan kowt!
hihihi
*tutupmuka
 
that tought me..
that i need to behave..
-_________-
 
bukan laa kena halang daripada jadi diri sendiri..
totally NO!
just be yourself..
tapi kena sesuai ikut keadaan laa..
kena sesuai dengan sape yg kte communicate tuu..
takkan laa ngn seme org pun nk reveal perangai kanak2 ribena tu kan..
macam peliks la puloks..toing3
 
hum..
ada orang,xboleh terima kalo kna tegur..
lagi2 direct punya teguran..
mungkin ego??
tapi,alhamdulillah Allah masih jadikan aku boleh berlapang dada dalam menerima teguran..
dengan syarat,jangan tegur dgn kasar,jangan tegur depan2 orang..
direct boleh lagi,ayat jgn sentap sudah la..
alaa...malu tu bese laa kena tegur kan?
kalo tak malu tu yg parah..
macam xde sense dh..hew3
 
hmmm.. 
1 thing we should bear in mind,
bila kita ditegur tu,means org yg menegur tu sayang kat kita..
xkisah la teguran tu drp parents ke,teachers n lecturers ke,friends ke,hatta adik-beradik sendiri sekalipun..
dyorang nak kita improve diri..
supaya kebaikan je ada kat diri kita..
kan?
;)
 
renung-renungkan dan selamat beramal!
:D
 
wallahua'lam
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...