Saturday, August 31, 2013

New step,new thing,new world~~

Assalamualaikum!!
heyya fellas!!pe habaq??hehe

selamat menyambut hari kemerdekaan yg ke-56 kpd warga Malaysia!!!
hmm,,teringin jgk nk kupas isu kemerdekaan ni..
merdekakah kita dalam erti kata yg sebenarnya??

tapi tapi tapi tapi!!!!
today me nk cakap pasal,,pasal,,
alah!!skarg ni kn musim org start degree..
same goes to me lah..
nk jgk membebel pasal degree..hihhihi

hurmmm..
today is da last day aku berfoya-foya kat rumah ni..
hey!!!believe it or not,,
4 bulan aku goyang kaki kt rumah!!!
seyesly xproductive langsung!!
ish3..
jgn ikut my perangai ni yep..
xelok utk kesihatan..
ye lah,,hari2 makan tido makan tido je keje..ngeeee XD

so,,agak terkujat jgk laa ble kna trima hakikat yg esok aku da kna tinggal rumah,,tinggal bilik,,tinggal katil,family,,kengkawan..wuwuwu

tp,,perjuangan perlu diteruskan!!
udah cukup aku rehatkan badan n minda sepuas2nya slama 4 bulan ni..
time to go back for jihad menuntut ilmu..
hehehe..

2 September 2013..
aku akan bergelar seorang pelajar degree..
first year..
course gapo???

hmm,,kalo ikut yg tertulis dlm surat,,
Ijazah Sarjana Muda Sains dengan Kepujian(Teknologi Kimia Industri) kt USIM..
kalo nama manja or glamer dy,, iChemTech..

wait!!!what in da name of tiger weh ichemtech ni??
honestly,,aku sdiri pn hav no idea what is it about..
dahsyat x??
huhuhu
nnti aku da tau,,aku citer ye..kwang3

dah kenapa course sdiri pn xtau??

well,,this is ekceli my new world..
nk buat cemana...
i hav to say babai to medic..wuwuwu
dah xdak rezeki kt bahagian sana..
nangis smpai kluaq ayaq mata darah skalipon da x guna..
so,,trima je la hakikat kan??
uish senang giler cakap cmtu..haha

of course susah der utk terima sume ni...
berhari2 kowt aku jadik zombie..
even now aku da terima pn,,
ntah kenapa still nk meleleh ayaq mata ble aku pi hospital,,nmpak dokter2 kt sana..
hehe..pathetic kan??
but of course,,walaupn aku bukan lg dlm bidang medic,,
tu xkan sekali2 kowt buang minat aku thadap bidang ni..
kira pasni aku blajar scara informal la..
ilmu tambahan..hehehe


bydeway,,benda baru pn okay apa..
bleh tau something new kan..

tp yg cuak sket ni,,
bila nnti semua kawan baru,,tempat baru,,buku baru..eh??
hehe
nnti time dftr,,orientasi tu ok lg sbb dak2 medic still ada skali..
nnti aku nk masuk kelas,,keseorangan laaa..
tsk3

ceh!!bajet manja much!!padahal time tamhidi ritu pn sama je situasi..
sume kawan baru jgk..
saje bikin kecoh..ngeeee

hmmm..
pastu kan pastu kan pastu kan,,
agak scary di situ cz aku kna bergelumang lg ngn maths..wuwuwu
since skolah kowt aku ngn addmaths ni xngam..
xtau bakpo aku payah benor nk get along wif numbers ni..
aduuuuu..
kalo bab hafal fakta ni bleh plak..aiyoooo
lagumano laa nk survive nnti..

tp aku just yakin ngn Allah je..
udoh Dia letakkan aku kt ichemtech ni,,
mb ada la hikmahnye di hari kmudian insyaAllah..
hanya Dia yg Maha Mengetahui ap yg terbaik buatku..


aku akn try lah..
do my best utk this new thing..
aku da pernah terjatuh ketika tamhidi,,
ni masanya utk aku bangkit semula..
bangkit dgn semangat baru,suasana baru..
insyaAllah..


dengan peluang buat something new ni,,aku akn try my best..
maybe aku akan berjaya dlm bidang ni berbanding medic..who knows,right??

hmm..dalam masa yg sama,,
aku bersyukur sbb ad kengkawan n sorg abang yg selalu bg kata2 semangat kt me..
aku ni kalo bab2 study,,bab2 hati,,lebih suka share ngn kengkawan..
cz aku takut parents risau lak kalo tau me down ke ap..huhu
xtau bakpe..mmg cmtu sjk kecik..
hmm..bnyk sgt kata2 semangat yg diberi kpd me..


emm,,jangn fikir expectation orng terhadap farah... stdy utk diri sendiri first...

yg lain, just amik sebagai motivasi. emm,,kalo time tamhidi nangis2, try jadikan degree kali nie enjoyable stdy.. tamhidi ni mengajar farah utk lebih tabah n berjiwa kental. percayalah :)
-doc-

jangan pikir benda negatif..terima je ap yg kte dapat ni..ada la tu hikmah di hari depan yg kte xtau..
-abah-

let's strive..jgn pedulikan kata orang..yg penting fokus utk kte sdiri..plg penting niat kerana Allah..
-erma-

hmm..ngn kata2 semangat yg bertalu-talu ni,,insyaAllah akan aku jadikan bekal
buat hari2ku di degree USIM..
akan aku bawa semangat orang2 yg sentiasa menyokong aku dr belakang..
mohon doakan kelancaran perjalanan perjuanganku yep..
doa kalian sangat penting utk menguatkan aku..utk terus beri semangat kpdku utk terus bangkit n teruskan perjalananku :')


hmm..aku rasa,,thats all for now..
nnti ad citer baru,,aku update lg..
of course pasal hari2 awal as bdk degree..heee

mohon doa semoga perjalananku di USIM lancar ye..hehe
jazakallahuakhairan kathira ;)
wassalam..

No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...