Friday, August 16, 2013

Janji manis????

Assalamualaikum!!!
heyy!!pekabor u olss??
hope sume sihat2 ;)

hmm..diam2,,tinggal lg 16 hari je sebelum melangkah ke USIM lagi skali..
aku dah nak start 1st year degree USIM dah ni..cepatnye rasa..huhu
pasni,,aku akan sambung degree dlm course Teknologi Kimia Industri atau dalam bahasa manjanye,,ICHEMTECH ;)
surely new thing to me..

woopss!!ni dah xda kaitan dgn tajuk entry nih..sebelum aku terpesong jauh,,baik aku serius..
err~~serius ker??ngeh3

semalam..ad dscussion ngn someone ni,then kluar la citer pasal janji manis..
xmau la citer detail..rahsia dong..kwang3 XP


uikss..gambor xleh blah..
gambar hiasan saje yep ;)

dy kata "besenya kan org suka tabur macam2 janji b4 kawen..tp lepas kawen??hmm..so,kalo rasa ter'over' dlm berjanji,tegur la"

hmm..janji adalah 1 perkara yg xboleh nk dbuat main2..
andai dah berjanji,kena la tunaikan..
pastu,,aku tringat kat 1 lagu ni..suka giler lagu ni..penangan citer ijab n qabul kt tv haritu..
lirik dy masuk dlm jiwa gitew..hehe

Dengarlah bintang hatiku from Demieses

Dengarlah bintang hatiku 
Aku akan menjagamu 
Dalam hidup dan matiku 
Hanya kaulah yang ku tuju 

Dan teringat janjiku padamu 
Suatu hari pasti akan tepati 
 
Aku akan menjagamu 
Semampu dan sebisaku 
Walau ku tahu
 ragamu tak utuh 
Ku terima kekuranganmu 
Dan ku tak akan mengeluh 
Karena bagiku engkaulah nyawaku 

Dengarlah bintang hatiku 
Aku akan menjagamu 
Dalam hidup dan matiku 
Hanya kaulah yang ku tuju 

Dan teringat janjiku padamu 
Suatu hari pasti akan kutepati 

 
Aku akan menjagamu 
Semampuku dan sebisaku 
Walau ku tahu ragamu tak utuh 
Ku terima kekuranganmu 
Dan ku takkan mengeluh 
Karena bagiku engkaulah nyawaku 

Aku akan menjagamu 
Semampuku dan sebisaku 
Walau ku tahu ragamu tak utuh 
Ku terima kekuranganmu 
Dan ku takkan mengeluh 
Karena bagiku engkaulah nyawaku 

Aku akan menjagamu 
Semampuku dan sebisaku 
Walau ku tahu ragamu tak utuh 
Ku terima kekuranganmu 
Dan ku takkan mengeluh 
Karena bagiku engkaulah nyawaku 

Karena bagiku…. 
Engkaulah nyawaku…

(sory xleh nk letak link lagu tu kt sini..ad probs sket..kui3)

Lepas aku dgr lagu ni,,
masuk mood jiwang terus..haha
janji yang tersangatlah manis mengalahkan gula kan?

Hmm..of course..berada dlm dunia realiti xseindah dunia khayalan..
mesti ada dugaan dy..
thats y,,jangan memandai nk berjanji manis sangat..
"nanti janji tu jadi tawar..xnak la cmtu",someone said that..

to me,jangan terlalu senang ungkapkan janji andai diri xpasti mampu tunaikannya atau tidak..
heyy!!kita xtahu apa akan jadi pada masa depan kan?
andaikata kita ditakdirkan xdapat nk tunaikan janji tu,,cemana?
xkan nk diri jatuh dalam golongan munafik,,right??
so,,better u just buat apa yg u nak janjikan tu..
xperlu nk berjanji,,just do it when da time comes..
betul dop??senang kan..ececece~

hmm..aku perasan jgk..
makin banyak plak entry bab2 cmni..
haisyy!!xleh jadik ni..
otak xberapa nk stabil..haha
okayy,,sebelum aku mengarut..
better finish dis now..
uhuk3..
(first entry yg pendek cmni..haha)

orait then,,see u later..insyaAllah
wassalam :)

No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...