Sunday, September 29, 2013

Are you ready???

Bismillahirrahmanirrahim..

fuh!!fuh!!fuuhhh!!*buat style tiup habuk..
berhabuk sudaa belog kesayangan gue nih..alolo kecian sungguh..hehe

almaklumlah..skarang aku da transform jadik student yg super busy..tambahan lg bila aku jadik pengerusi kelab transformasi kepimpinan mahasiswa muda nih..n looking forward utk siapkan proposal utk final project..kena handle meeting ngn org kuat usim,,kna pi jumpa tok batin,,n of course,,keje2 n assignments kuliah n tutorial lah..yg tu mana blh nk tinggal kan though aku aktif berprogram pn..
tp so far agak best cz ble da lepas hari2 perkuliahan,,hujung2 minggu aku blh attend talk atau forum utk cari food for soul plak..xkan la nk suap minda ajo kan??rohani pn kena bagi makan jgk..kira seimbang laa..hectic time hari minggu,,hujung minggu blh rehatkan minda,,attend talk,cm bicara siswi,forum,program yg senior buat..hampir semua kowt aku pegi kalo free..rse rugi plak kalo xpegi..hee.. plus buat assignments n tutor cenggitu aje laa..

alhamdulillah..aku da boleh adapt ngn hidup baru kat sini..not so bad pn..
plus,,semalam pi seminar ichemtech tu,best jiddan2!!plus aku jumpa 1 quote nih,,

"heyy!!i'm a chemist!!and i can't keep calm.." 

haha..xleh blah btol..aku dapat lihat bidang2 kerjaya yg terbentang luas dpn mata aku..heyy!!chemistry is all things around us..sume chemistry..xketinggalan jgk chemistry dlm relationship..hihi
even nk masuk medical field pn boleh..cm pharmacology n pharmaceuticals..
plus,,kalo bandingkn ngn doktor perubatan,,chemists ni dy boleh nk cipta sesuatu yg baru,,cipta teknologi baru,,design drug baru yg lebih efficient utk patient,cthnye guna nanotech ke apa ke..n i'm looking forward towards that field..kira blh la nk bekerjasama ngn doctors dlm medical field ni..insyaAllah.. ;)

hah!!cakap pasal doctors,,of course kna ckp pasal 'that' doctor kn??hehe
now aku da discover sebab2 knapa doctors suka kawen awal..even,,aku rse kwn2 aku kt fpsk pandan indah tu pn konfem akn ramai yg kawen awal..
*ceh!!konfem tuh..haha..ye lah!!we'll wait n see ajo lah..
sebenarnya dyorg bukannye suka kawen awal,,tp keadaan dyorg tu yg sangat menguji..bestie aku ckp,,buku2 dyorg mmg da xde yg kartun2 lg dah..mmg real punya lah..dah tu,,udah hari2 tgk benda2 tu,,tp dlm mse yg sama,xleh buat apa2,,tgk aje..dugaan tu weh..hati dah bergolak..uhukk!!sensored!!
faham2 laa..naluri kemanusiaan nih cemana..unexpected!!first2 tau tu,,agak scary..tp ble fikir2 balik,,aku boleh faham laa..
but of course,,tu bukanlah sebab utama utk kawen..sebab utamanya mestila utk bina baitul muslim..sebagai saham kita utk akhirat..bagaimana cara kte didik keluarga tu,,cmtu la hasilnya..kalo kte didik dgn acuan islam,insyaAllah hasilnya bagus la..

tp aku ni,,cemana?????????
xhabis fikir oih,,antara 2 tempoh..
4 years vs 1 year n a half..
mana 1 nih??
istikharah sudah..n seems xda masalah kalo yg 1 year n a half tu..
tp kna dscuss further la ngn dy n family..
cz aku xrasa parents akn bagi..tp sbenarnya xperlu kowt nk terlampau rushing sangat..
slow2 laaaa kan??
xdinafikan,,aku rasa takuttttt sangat3!!

TAKUT!!

memang xnormal la weh kalo xtakut..
tp fikir rasional la..sume akn alami kowt..
antara cepat atau lambat ajo..
aku??dunno laa..
still dlm discussion..
opps!!warning to readers,,xyah duk heboh2 lg lah..
still dlm perbincangan..
kalo da betul2 konfem,,sokay la nk heboh pn..
mmg marriage kna dihebahkan kn..tp sebelum marriage,,xyah nk heboh sgt laa..
dibuatnye xjadi,,xke malu kan..
so,,kita2 aje yg tahu yep ;)
plus,,nk mintak jasa baik lah,,tolong doakan la semoga semua ni lancar..
semoga xde masalah dlm dscussion nih..
huhu..seyesly aku takut..
mmg xnak letak harapan sgt..tp nk buat cemana,,dscussion udah serius,,bohong laa kalo aku kata aku still zero feeling kn..huhuu
 tolong doakan yep!!hehe..muah3!!

he said.."xjanji yg kehidupan kawen as a student ni mudah..tp apa yg blh dijanjikan,,kita sama2 mudahkan jalan hidup kita"

hmm..insyaAllah :')

nak share 1 lagu ni..
insan bernama kekasih,by UNIC..
aku suka lirik lagu ni..
selamat berjiwang la ye..haha
seyes cair~~

...

Debar hatiku membisik rindu
Ingin aku katakan
Kau gadis idaman

Adakah mungkin kau kumiliki
Ingin aku jadikan
Inasan bernama kekasih

Keayuan yg tergambar
Lukisan nur iman
Bersulamkan keindahan santun perkataan
Bagai puith salju mendinginkan hangat perasaan
Mengusir segala resah di jiwa

Kusampaikan slm ucapan mesra
dan merisik khabar berita
Masihkah ada peluang
Utkku melafazkan cinta
Umpama rembulan jatuh ke riba
Mendengar khabaran darinya
Padaku kau memendam rasa

PadaMu oh Tuhan
Kumohonkan keredaan
Nur kasih yg kudamba
Kekal hingga ke syurga

Hanya satu yg kupinta
Kebaikan darinya
Moga dipeliharakan tulus cinta kita
Agar kukuh ikatan yg murni bahagia selamanya
Dgn lafaz pernikahan yg mulia

Dtglah kasihmu dlm diriku
Menghiasi ruang hatiku
Akanku sambutnya dgn
Sujud penuh kesyukuran

Kuharap jalinan kan berpanjangan
Selagi kasih yg terbina
Kerana cinta kpdNya

Kauku sayangi
Teman sejati
Dikaulah sesungguhnya
Insan bernama kekasih


No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...