Saturday, June 15, 2013

::THE ONE::


DON'T WORRY..HE WILL COME IN THE WAY YOU LEAST EXPECTED...


Hey,Assalamualaikum!!
okay,,hari ni kte turn to mood jiwang eh..hehe

hmm,,ble masuk alam universiti ni,,topik yg hangat diperkatakan xlain xbukan ialah JODOH..

ad yg xsempat masuk u lg da ckp pasal ni,,especially mse form 5..well,senior highschool kn,,konon da besar la..ngeh3

xterkecuali dlm hal ni ialah i,me,myself..xcukup ckp psal ni ngn kengkawan,,my family pn asyik duk ckp psal ni,,adeii..panas tlinga den..
bukannye aku anti ble ckp pasal ni,,but to me,,it's not da time yet..sabar laa
nk buat cemane,,aku ni anak sulung dlm family..siap first granddaughter lg..sorang je ank prmpuan lak tu..mmg abes la kna serang ngn makcik2 sebelah abah tu..ada ke patut ckp pasal kenduri kawen aku mse buat mjlis solat hajat sblm masuk usim??aiseyy
paling xleh lupa,,my grandma's advice masa antar aku masuk tamhidi dlu,"farah blaja molek2 la..xpayah duk caro ko lelaki dlu..kalo ore lain bgewe pn,,xyah ikut.."
hah!!amekkau..first2 nk msuk u pn da ad cramah..

plus,,ni 1st time aku duk jauh dr family..baru tau cmne hidup ngn ramai girlss..mmg topik utama kut!!haha
x dinafikan ble alami suasana baru ni,,ad la someone yg aku minat..MINAT je eh..no lebih2..
alah..minat sebab LESUNG PIPIT dy yg dalam giler ble dy senyum n RAMBUT PACAK dy..mmg perfect kt mata aku..haha
ntah bila aku jatuh suka kat lesung pipit pn aku xtau..hohoho
bermula la insiden2 bertembung sokmo smpai kadang2 aku naik rimas..walaupun suka..heheehe
mana taknye,,makin aku elak nk jumpa,,makin appear dpn mata..bagi sbijik kang..ngeee

tapi,,ble dy tsenarai dean list,,ramai la bdk2 kos lain yg minat dy..aku pn lama2 tawar hati dah..sape la aku nk dbandingkn ngn dy..bagai enggang ngn pipit gitue,,cewahh!!

aku pn stick into my mind that "no use la kau suka dy,,buat distract attention je..last2 dy jgk yg berjaya..aku ap dapat??kalo nk minat pn,,his smile ngn lesung pipit dah la"..thats my word!
tp ye lah,,makin xnk jumpa makin dy nk tnjuk muka..kna mujahadah habis2an nih
okay,,aku pn slowly blajar lupakan dy n fokus kt my studies..memang susah tp kena cuba jgk!akhirnya alhamdulillah aku bjaya naikkn pointer utk sem 2..hehehe

mmg xdinafikan ad rse ingin disayangi n so on,,tp IT'S JUST NOT DA TIME YET..aku pn bknnye bsedia nk galas tanggungjawab lg..kalo skadar nk bcintan-cintun buat ap..dosa memanjang ad laa..huhuhu

hmmm,,dlm masa aku duk suka org tue,,timbulla gosip yg ad orang suka aku..tp smpai skarang aku xtau kesahihannye..biarlah
n sampai skarang i keep wondering,,APA YG MNYEBABKN ORANG MINAT AKU EH??oppss!!ni bkn ayat masuk bakul angkat sndiri eh,,just wondering..aku bkn ad ap2 nk dibanggakn pn,,muka cantik??ramai yg lg cantek dr aku..baik??kau xknal aku,mana tau aku baik?lemah lembut??ceh,,mmg tak laa..so??hmm,,ntahlaaa..soalan ni akan kekal sbg soalan kut..no answer..

nevertheless,,tipu la kalo aku ckp aku xpernah berangan nk bdampingan ngn jejaka idaman,,cheewahh!!ayat xleh blah!tapi aku xterlalu  take it seriously..just mainan perasaan..jangan ditunggu jodoh yg xtau bila akan datang tu because...

HE WILL COME IN DA WAY THAT U LEAST EXPECTED

so,,just live ur life..muda hanya sekali,,sooo,,kita enjoyy!!jgn dibebankan ngn fikiran yg bukan2..

kpd yg sedang bergewe tuh,,aku nasihatkn korg pikirla hala tuju hidup korang masak2..
kalo korg mmg nak kawen,,just jaga hbungan jgn dicemari unsur2 negatif..tapi kalo sekadar main2 or suka2,,xpayahlaa..bazir masa,,bazir duit..tambah dosa lg adalaa..huhuhu

in de nutshell,,prepare urself dgn skill2 rumahtangga cm memasak,kemas umah n so on..because,,marriage ni bukan sekadar perkahwinan,,tetapi rumahtangga yg kalo boleh hanya dibina sekali seumur hidup,,kekal sepanjang hayat..insya Allah ;)



p/s:jangan lupa,,doa selalu agar kita sentiasa diberikan yg terbaik

ingatlah bahawa perempuan2 yg baik diciptakan utk lelaki2 yg baik dan lelaki2 yg baik diciptakn utk perempuan2 yg baik



'Kamu diwajibkan berperang sedangkan peperangan itu adalah perkara yg kamu benci; dan boleh jadi kamu benci kpd sesuatu padahal ia baik utk kamu,dan boleh jadi kamu suka kpd sesuatu padahal ia buruk utk kamu..Dan (ingat), Allah jua Yang Mengetahui (semua itu),sedang kamu tidak mengetahuinya."
Surah al-Baqarah ayat 216..

Wallahualam..

2 comments:

  1. Ehem2.topik panas ni.hi3.siapa ek yg berlesung pipit tu?farah pun ada lesung pipit.=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oppss!!kantoii sudaa..haha..me xde lesung pipit la asilah..tu yg minat org berlesung pipit nih..hahaha :P

      Delete

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...