Saturday, February 22, 2014

Wake up!! Wipe Your Tears Away~

Bismillahirrahmanirrahim..

Hmmm..tetibe datang mood nak menulis memalam buta..
Tapi aku xtau cemana nk cakap..
Words keep menyerang my mind..huhuhu

Aahhh aku tak tau kenapa aku still can’t accept it..
Though aku selalu cakap yg aku dah okay,aku dah terima,aku dah redha..
But deeply inside,,it hurts..
Really really really chonmal chincha it hurts..
 very much..
Hancur remuk hati gue..
Farah ni dah kenapa ayat punya berbunga2 jiwang karat gaya orang putus chenta sajo..
Toing3

Hmm..entahlaa..
Aku pun dah tak tau nk buat cemana lagi..
Macam dah letih nak pujuk hati ni..
Bila sembuh je,,luka balik..
Bila sembuh je,,berdarah balik..
Hmm..
Nak luahkan dekat orang,aku takut penerimaannya cemana..
Aku takut dengan pandangan orang..
So,aku prefer utk tulis kat si chingu ni..
Maybe boleh lega sikit..huhu
Orang mengata ke,,orang simpati ke,,aku tak tau..huhuhu
Apalaa hang ni farah,better hang doa kat Allah..drp duk melalut kat sini!!
Dushh!!*jatuh kerusi..kwang3

Sebenarnya I don’t think it is a big deal pon sebenarnya..
Tapi bila mai saat si farah ni nak meroyan,abeslaaa..

Emotionally injured..
It hurts more than physically injuries..
Luka luaran boleh sembuh..
Kalo tinggal parut pun,parut tu dah tak sakit..
Tapi..
Luka dalaman,walaupun bisa sembuh,parutnya tetap sakit..
Sampai bila-bila..
U will never ever forget that..

Nak buat apa ntah dgn kecederaan emosi ni..
Macam-macam yang berlaku minggu ni..
Maybe aku homesick??
Hmm..sikit je kut..coz aku ni bukan jenis yg sikit2 nak balik,sikit2 nak balik..
Memang mindset utk merantau tu dah terpahat dalam minda ni..
Maybe aku letih,tak larat,busy sesangat??
That is sooo not da reason..
Because though those things i do are tiring,but i enjoyed doing that..

Pastu apa yang mengganggu fikiran anda wahai cik chemist-to-be??

Serabut..
Problem itu,problem ini..
Fikir itu,fikir ini..
Rasa itu,rasa ini..
Feeling itu,feeling ini..
Teringat itu,teringat ini..
Hmmmmm..

Cammon farah..
Wake up!!
U’re stronger than this..
Setakat problem picisan cam ni,,macam laa kau tak pernah rasa kan??
Bukan sekali..bukan 2 kali,bukan 3 kali..
Tapi dah berkali2 dah..
U should be resistant to that now babe..
Face da reality..
Though it hurts,find da remedy..

“Allah takkan bebankan seseorang dengan sesuatu yg dia tidak mampu utk hadapinya”..
U can overcome this,farah..

Sesuai dengan semester baru ni,buatlah azam baru..
Enjoy your things..
Forget all da miseries..
Coz for every cloud there is a silver lining,insyaAllah..

Aku pn dah tak tau apa jadik ngan kepala otak aku ni..
Dah tak berapa nak betul agaknya..huhuhu
Sekali okay,sekali tak okay..
Naseb laa sesape yg baca aku duk melalut memalam buta bertemankan cahaya lampu neon,sambil merenung langit hitam pekat malam..
Haaaa!!!amekkau..sekali aku berfalsafah,ke laut laa gamaknye..
Kah3

Terpanggil utk share lines that I’ve read just now..

“Be as strong as a dandelion..Dandelion makhluk Tuhan yang langsung tidak meminta apa-apa dalam hidupnya..Tidak juga perhatian,tapi hadirnya dandelion membawa seribu satu kebaikan dari hidup hingga ke matinya”..

Bear in your mind farah..
“Farah Alwani is Colourful Happiness”,right..??
Just choose lively colours,not da dull one..
They will cherish u..
So,wipe your tears,
All da best!!




Wallahu a’lam..
:’)

Farah,22Feb2014,0013.


No comments:

Post a Comment

Of Pernicious Anemia...

Bismillahirrahmanirrahim. Hye alls! I'm back! Actually tengah penat sebab duk bertapa dekat lab and office kat research hub tu. La...